miercuri, 9 decembrie 2009

Liceu VS Facultate

Dupa aproape 3 luni de facultate, mi-a venit subit dorul de liceu.E ciudat ca atunci cand eram in liceu eram nemultumit de toate, de ce se preda uneori poate si de colegi si mai multe iar acum ca sunt la facultate imi dai seama ca trebuia sa fi profitat mult mai mult de ce mi s-a oferit la liceu.Poate acum as fi avut puterea sa trec mai usor prin facultate cu mai multe amintiri frumoase din liceu.Atunci cand esti la liceu e altfel, faci parte dintr-o colectivitate aproape ca o familie , toti te cunosc , tu ii sti pe toti, vorbesti cu profesori parca ai vorbi cu o ruda te ajuta cum poti.La facultate, e mult mai impersonal, toti profesori sunt reci, au toanele lor, uita ca au fost si ei studenti si incearca sa se impuna pe pielea ta, sa-si faca o reputatie pentru ca ei sunt mai tineri si vor sa demonstreze ca pot fi la fel de amari si acrii ca si colegii lor de breasla in varsta mai inaintata.Sa nu mai vorbim de programa stupida de la facultate care este prezenta si in liceu desigur insa in liceu parca mai reusesti sa mai treci printr-o lucrare, o ascultare o tema un proiect, pe cand la facultate, faci obiecte care nu sunt legate de profil doar introducere si culmea cele care conteaza mai putin is obiectele care te terorizeaza cel mai tare.Sunt in cautare de un sfat de o directie asa ca am revenit la fostul liceu pentru a mai vorbi cu domni profesori si doamnele profesoare pentru a-mi oferi si punctul dumnealor de vedere asadar acest post il scriu chiar de la liceu in caz ca erati curiosi.Imi aduc aminte cata panica era atunci cand trebuia sa dam o teza sau o lucrare, dar te gandeai ca o lucrare si o nota si cam atat, pe cand la facultate te gandesti ca daca nu ai luat o lucrare , partial , examen ce alta metoda ar mai fi , ca totul viitorul tau depinde de acel examen.
Ideea de baza e ca in timpul liceului poti spune din cand in cand "Uh, d-abia astept sa scap" sau "Uh, n-am sa mai revin" dar dupa o sa va schimbati ideea cand o sa vedeti cum e facultatea sau orice alta cale ati avea sau ati alege in viata.La facultate esti un numar cu titlu de student iar la liceu esti liceean cu nume implicat in toate.

3 comentarii:

Oişte Petru spunea...

"ca o familie , toti te cunosc , tu ii sti pe toti" si cum spunea amicu meu mai sus...prietenii cei mai buni..raman cei din liceu...mia placut liceul cu voi...alaturi...de mine,las mai face o data fara sa regret nimic,si sa mai vin la MIROSLAVA inca 4 ani,acolo a fost familia noastra acolo ne cunosteam,si neam facut cele mai bune relatii(prieteni,indragosteala;)),fratia si surori..buni la copiat,buni la pantonime,buni la note proaste si buni la bac,a si am uiat..sa zic..buni la barfit..profele bune;)),acolo o sa ne intoarcem mereu sa ne amintim de unde am plecat,cel putin eu,sper sa nu ne uitam unu pe altii...inca o data..va zic..mia placut alaturi de voi:)

Unknown spunea...

Daca iti aduci aminte eu va spuneam tot timpul ca trebuie sa va bucurati mai mult si ca sunt cei mai frumosi ani din viata voastra. Din pacate acum e prea tarziu. Ce poti sa faci e sa reusesti sa-i convingi pe altii.
Nu fi dezamacit! Din toate acestea ai de invatat cate ceva si cu siguranta tu stii cum sa o faci. Important e sa nu cedam.
Dna. Andriuca

Anonim spunea...

Cu siguranta facultatea este peste liceu din multe puncte de vedere, daca ne uitam doar in partea care ne place noua e logic ca sa ni se para liceul misto, dar daca privesti din alt unghi o sa vezi diferentele, facultatea nu e locul ala unde vin pustanii de 16-17-18 ani si fac pe smecherii, e locul in care incepe cu adevarat viata ta si aflii ca viata nu e atat de roz pe cat ti se parea cand erai la liceu, incep sa vina probleme si de asta multi ar da timpul inapoi sa fie din nou la liceu si sa fie intretinuti de parinti, dar parerea mea e ca viata de student e mult mai frumoasa decat cea de liceean, e parerea mea si sunt destule argumente ca sa confirme asta.

Trimiteți un comentariu

Comentezi..?