joi, 12 martie 2009

Inceput de saptamana "perfect"

Azi e joi si deja simt cum imi pocneste capul.Stiti macar de as fi avut ceva/cineva cu care sa ma iau si mai ma relaxez dar presupun ca poate tot eu i-am indepartat pe toti.Saptamana de Luni am inceput-o bine , am intarziat la prima ora ( cine nu intarzie la ore) , mai apoi desigur vorba aia ce incepe de luni asa o sa fie toata saptamana deci am intarziat in fiecare zi la prima ora.Ce mai urmeaza , a da , conflicte cu colegii(fetele) , si 2-3 profesori ca am gura cat o sura(nu ca n-as fi avut dreptate) dar intotdeauna intervine vorba aia "ce te tragi de sireturi cu mine" ca sa mai fac o scoala inainte sa-mi exprim o parere.Sigur conteaza si cum ti-o expui insa cand nu sunt lasat sa vorbesc sau vorbele mele sunt rastalmacite e si normal sa ma agit mai mult.Sa incep cu ora de franceza , unde am spus ca engleza e ceea care se vorbeste preponderent in lume de aceea am propus colegilor sa dea la engleza bacul insa doamna profesoara si alti cativa colegi(fete) au inteles ca le-am facut proaste ca nu stiu engleza si ca nu am pic de respect fata de franceza si desigur ca sunt increzut.Avand in vedere cum vorbele mi-au fost intoarse , involuntar i-am zis doamnei profesoare pe un ton calm ,"se cunoaste ca sunteti femeie".Normal ca pana si aceasta fraza a fost intoarsa pe dos de catre dumneai cat si de doamna diriginta , spunand ca am generalizat cand am spus ca doamna de franceza e femeie si ca i-as fi atribuit ei niste defecte care nu exista.Desi se stie ca femeile interpreteaza in gand sau cu voce gresit o fraza spusa involuntar sau la suparare.Si asa ajungem la ziua de astazi care a fost cea mai plina de evenimente.La ora vine Doamna profesoara si zice sa facem noi un produs imaginar care sa se adreseze anumitor persoane in functie de un esantion de 10 elevi pe care l-a facut o alta clasa cu diferite intrebari de genu' , culori preferate, actori , muzica etc.Tema respectiva consta in produs , reclama si ingrediente , pai eu cu ce sa lucrez cand majoritatea au pus muzica preferata manele si actori/actrite preferate din telenovele.cand a venit vremea prezentarii proiectului chipurile restul colegilor erau "consumatori" si trebuiau sa ne puna intrebari incomode si m-a sacait o fiinta ca altfel nu o pot numi cu tot felul de intrebari desi eu am fost pasiv la proiectul ei.Macar de ar fi fost adresate frumos si elegant nu din prostie si din ciuda ca i-am "furat" 2-3 biscuiti.M-am enervat desigur si am iesit din clasa , m-am linistit m-am intors in clasa inchid usa dupa mine , aparent trantesc usa dupa mine desi nu asta a fost intentia mea , avand in vedere ca usa respectiva e din lemn si se inchide grelut.se suna si trebuia sa ajung in oras si pierdeam si masina , ii zic doamnei profesoare ca trebuie sa plec , dumneaei imi zice ca o dau afara, ceea ce nu doream sa sugerez in vreun anumit fel.Partea cu scoala s-a terminat , ajung in oras imi caut si eu o geaca , avand in vedere ca sunt cum sunt , toate gecile orice marime erau total eronate, ori imi stateau prea stramt , ori manecile prea lungi , ori in talie prea scurta.Din nou m-am enervat si mi-am luat talpasita , incercand cu vreo 2-3 tigari sa ma calmez iar intr-un final m-a calmat o vizita la biserica si o ploaie calduta de primavara.
Concluzia:E una simpla , astea au fost 3-4 zile in care m-am simtit in plus , in care m-am simtit ca fac umbra pamantului degeaba , in care am simtit ca nu am pe nimeni alaturi in care am simtit ca vreau sa fug si sa ma intorc peste 10 ani si sa-mi fac o viata noua.Imaginati-va sa va simtiti asa aproape in fiecare zi timp de 5-6 ani fara sa reusesc sa fac o schimbare majora si orice incercare de a face totul mai bun mai bine mi-a esuat.

Daca aveti solutii nu ezitati sa mi le spuneti.

6 comentarii:

Anonim spunea...

Mesaj din partea d-ei de franceza..
Doar pt ca preda limba franceza nu inseamna ca nu stie lb engleza; doar pt ca unii elevi aleg sa dea bac la lb franceza nu inseamna ca nu stiu engleza ci doar ca nu ii pasioneaza in mod deosebit; faptul ca unii elevi aleg sa dea bac la engleza in loc de franceza este o algere pe care o respect si o inteleg f bine si nu consider acei elevi incapabil sa aleaga alta varianta. Modul in care pui insa problema e total eronat: franceza nu se vb doar in Africa si ar trebui sa te documentezi mai bine. Daca engleza se vorbeste peste tot, franceza nu e pentru oricine..Nu intentionez sa fac elogiul limbii franceze ci doar sa-ti reamintesc ca nu e frumos sa desconsideri colegi care au dreptul sa aleaga. De asemenea, atitudinea ta fata de unii profesori denota mai mult decat lipsa de respect si te incadreaza intr-o categorie aparte, pe care nu o voi numi aici. E bine ca te crezi superior tuturor pentru ca o gandire pozitiva te ajuta sa progresezi dar e indicat ca parerea de sine sa aiba un suport, ceea ce unora le lipseste. In calitate de profesor, deoarece mai am inca acest statut, iti propun sa iti reanalizezi starea interioara intrucat de pe culmile superioritatii risti sa dai in ridicol, si nu e permis, din punctul meu de vedere, ca la 18 ani sa dai dovada de imaturitate si lipsa de responsabilitate.
Daca iti face placere, iti pot scrie acelasi mesaj in lb engleza, in lb.latina sau in lb. greaca ca sa iti dovedesc, inca o data, ca vorbitorii de lb.franceza nu sunt atat de inculti pe cat ii consideri tu…
Votre professeur de francais,
Oana Simionovici

Anonim spunea...

Deci ca sa va raspund si eu la comentariu , imi dovediti inca o data ca imi rastlmaciti vorbele cum va convine pentru a va argumenta parerea.Am invatat si de la societate si cei din jur nu de la parinti ca sa-mi spuneti mai apoi ca sunt prost crescut de catre ei.Am opinia mea si mi-am expus-o, da franceza este o limba de circulatie internationala insa tarile vorbitoare de franceza sunt cele din Africa, desigur ca mai e si Belgia insa acolo e incalceala intre franceza si germana.Va felicit ca stiti atatea limbi desi nu cred ca asta doriti sa auziti de la mine eu in afara de engleza si franceza care o bajbai in scris(cel mai mult) nu cunosc alte limbi desi am timp sa invat.Cat despre colegii mei nu i-am desconsiderat si nici nu am vrut sa ii jignesc in vreun fel , insa si ele(fetele) au inteles ce si-au dorit , nu am vrut sa insinuez acest lucru cand i-am indemnat sa dea la engleza.Acest lucru l-am clarificat cu cine a vrut sa ma inteleaga.Nu ma consider nici increzut si nici arogant insa daca faptul ca aleg sa-mi exprim parerea intr-un mod liber si civilizat atunci inseamna ca sunt asa cum ziceti dvs.

Anonim spunea...

Nu ar trebui sa confunzi lipsa ta de respect pe care o manifesti fata de anumite persoane cu educatia primita dintr-o familie de nota 100, nu au nici o legatura. Sunt multe alte tari, afara de Belgia, sincer ar trebui sa le cauti..

Unknown spunea...

Destul de indrazneata propunerea ta Alin (sa dea bacul la engleza)!

De fapt e doar o disputa veche de orgolii aici: franceza vs engleza. Fiecare trage spre partea lui.

Ce nu inteleg: Cum se poate ajunge la o asemenea dezbatere, mutata din clasa, pe blog ? Banuiesc ca e vorba de argumente temeinice de ambele parti, altfel discutia s-ar fi terminat scurt pe principiul "desteptul cedeaza".

Si inchei cu opinia mea: trebuie sa recunostem ca limba engleza a castigat. O limba care a avut statutul limbii latine de exemplu, si l-a pierdut, nu mai este demna de admiratie si studiu intens. Nu suntem niste nostalgici al vremurilor apuse, ci avem nevoie de limba de care ne putem folosi cel mai mult.

Si din opinia asta tind sa-i dau dreptate lui Alin: colegii lui ar trebui sa se orienteze mai mult pe limba engleza, dar fara sa neglijeze cunoasterea elementara a limbii franceze. Si argumentez afirmatia prin faptul ca engleza este mult mai raspandita. Gasesc utila engleza pe internet si pe calculator, in general. Mi se pare ca am vazut mai multe manuale de specialitate in engleza decat in orice alta limba. Si as putea fi sigur ca poti vedea un film fara subtitrari daca stiu ... engleza

Anonim spunea...

Se vede, din pacate, ca si limba romana, ca si limba franceza,ambele avand la baza "statutul limbii latine",dupa cum afirma Quadro-nu stiucine, nu mai sunt demne de admiratie si studiu intens". Asa se explica greselile de exprimare si numeroasele dezacorduri care apar pe unele blogguri, postate cu mult avant de persoane care ar face mai bine sa citeasca o carte. Si ma intreb: cum poate cineva invata corect o limba straina, chiar si engleza, atunci cand nu cunoaste gramatica limbii romane?. Se pare ca limba romana inca nu a apus,desi e o limba latina, caci au grija altii sa o "imbogateasca". Nu contest importanta lb engleze si nu neg utilitatea ei dar nici nu imi permit sa desconsider alte limbi straine. Va invit sa mergeti in Budapesta si sa incercati sa cumparati un bilet de metrou, folosind vocabularul lb engleze.Va veti descurca mai bine prin semne..In concluzie, nu e bine sa dispretuiti nici o limba straina caci nu stiti cand veti avea nevoie. Din pacate, lb engleza nu e invincibila...PS. Discutia nu a inceput din clasa,caci acolo se discuta cu totul altceva, ci pe blog, unde, din punctul meu de vedere, se va si incheia..Am incercat sa atrag atentia cuiva care, inainte de a posta ceva, ar fi bine sa priveasca lucrurile ceva mai obiectiv..

Unknown spunea...

Probabil ca greselile gramaticale la care va referiti se afla in in comentariul meu anterior. Oricum, ceasurile sunt inaintate stimabila, iar atentia apune odata cu ziua ce tocmai s-a incheiat.

Cat despre experienta mea cu engleza in Europa... in Amsterdam a functionat, in Danemarca m-am inteles cu toti, la vara plec in Grecia cu Work & Travel si nu mi s-a cerut sa stiu altceva decat... engleza.

Vorbind de unguri, va invit sa mergeti in renumitele judete romanesti in care-si cer autonomia ungurii si sa cereti o paine in limba romana. Eu a trebuit sa fug mult pentru indrazneala asta.

Cat despre ultimele carti citite... mica mea biblioteca de ... programare. Asta fac, la asta ma pricep, asta citesc.

ps: dupa Quadro urmeaza Q si atat. E un pseudonim, asa cum au si multi dintre scriitorii romani de valoare.

Trimiteți un comentariu

Comentezi..?