luni, 9 martie 2009

My formaldehyde


Compusul chimic denumit formaldehidă (cu denumirea ştiinţifică corectă metanal sau aldehidă metilică, soluţia apoasă de formaldehidă 37% fiind cunoscută şi sub numele de formol), este un gaz incolor cu miros înţepător. Este cea mai simplă aldehidă. Formula chimică este H2CO sau CH2O. Formaldehida a fost pentru prima oară sintetizată de chimistul rus Aleksandr Butlerov în 1859 dar a fost identificată abia în 1867, de către August Wilhelm von Hofmann.

Source: wikipedia.org

Ceea ce ati citit pana acum e semnificatia propriu zisa a acestui nume "formaldehida" insa pentru mine are o alta semnificatie.Desi formaldehida a fost descoperita in 1859 de catre Hofmann , eu am descoperit-o acum 5-6 ani , stiu tarziu pentru o descoperire asa importanta insa nu stiam ca sufletul meu cata asa ceva decat mult mai tarziu.Hofmann a fost norocos pentru ca avea de a face cu o chimicala care era, este usor de controlat insa formaldehida mea este foarte volatila si schimbatoare.Ce imi doresc cel mai mult e sa simt formaldehida mea cum ma adoarme asemenea formolului ce adoarme victimele unor crime pasionale.Sa o simt cum imi fuge prin vene, cum imi incalzeste tot trupul , sa-l simt arzand , sa simt cum imi trezeste la viata orice simt.Cat despre simplitatea ei , nu as putea zice asa ceva pentru ca intotdeauna formaldehida mea a fost foarte complicata si nu i-am putut deslusi niciodata atomii.Uneori ii simteam in aerul pe care il respiram iar uneori ii simteam cum imi patrund in inima facand ravagii.Formaldehida e "otrava" mea(si nu o citez pe jojo aici) acum va intreb pe voi what's your poison?"
Later edit: My formaldehide says...
my formaldehyde: trebuia sa scrii ca eu t conserv viu si nefericit
my formaldehyde: sau fericit
my formaldehyde: nici nu stiu

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

Comentezi..?