vineri, 19 iunie 2009

Scrisoare catre Ecaterina Andronescu

Daca scriu aici sau scriu in alta parte adica la un alt post presupun ca cineva tot o sa-mi raspunda , ori Dvs. ori un consultant de-al Dvs.(cel mai probabil).Ati mai fost o data Ministru al Invatamantului si nu s-a simtit nimic, acum v-ati reluat acest rol si se pare ca tot nimic nu faceti.In schimb va place sa puneti oameni sa se contrazica , asa cum ar fi profesorii cu parintii si elevii cu profesorii.De ce?Pentru ca fiecare generatie de elevi , e o generatie de experiment.Niciun examen nu e stabil in tara asta.In fiecare an unui politician ii vine o idee de a schimba cate ceva in Invatamant.Urmeaza sa dau Bacalaureatul si imi mananc nervi si zilele cat sa nu mai vorbesc de stres pentru ca e un examen care-ti stabileste o anumita directie in viata.Ceea ce vroiam sa zic e ca , vi se pare normal se dea 6 examene pentru a face o facultate?Eu sunt profil servicii si in afara de specialitate si haideti sa spunem romana cat si o limba straina, la ce sunt necesare restul?Asa face Invatamantul romanesc creeaza biblioteci de oameni cu foarte putina practica si nu gasesc un loc de munca pentru ca se cere experienta.Putini sunt care au reusit in afara tarii si mai putini sunt cei care au reusit in tara.E frumos ca un profesor debutant sa aiba salariul minim pe economie?E normal ca mii de studenti sa termine facultatea si nici macar jumatate din ei sa fie absorbiti pe piata de munca?Sau ca elevii sa aiba o alocatie de 40 de lei, ma scuzati o mizerie de alocatie.Sunt multe intrebari pe care as dori sa vi le adresez si poate ar trebui sa mai aplecati urechea si la elevii mai constiinciosi si sa ii intrebati va place Invatamantul Romanesc, caci cu siguranta o sa vi se raspunda ca NU.O data ce am ales un profil de ce mi se introduc atatea obiecte care nu au legatura cu obiectul muncii?A sa nu mai vorbim si de faptul ca desi stiti ca vine Bacalaureatul , tot ce ati putut face e sa acordati o saptamana libera inainte de examen pentru a mai repeta, pentru ca a fost aproape imposibil sa repeti ceva in timpul scolii in cls. a XII-a cand ai 7 ore pe zi si mai faci si naveta.Poate ar trebui sa luati exemplu de la sistemul american sau cel italian de invatamant sa vedeti cum se combina placutul cu utilul si cu invatatul.Asta in decursul a aceluiasi nr. de ani si chiar cu mai putine ore.Explicati-mi ce-mi foloseste cultura generala stufoasa daca eu nu stiu sa fac ceva ce-mi cere profilul?Saptamanile de practica sunt prea putine si nu ni se da nicio dovada cum ca am facut acele zile.

P.S. Sarutmana , tot eu sunt pe aici pentru ca am uitat sa va zic ceva?Tot taiati salarii desi spuneti ca le mariti si dati vina pe criza economica.Propun atat pentru Dvs. cat si pentru restul politicienilor, renuntati voi la niste beneficii , nu luati de la cei care au nevoie , renuntati la 1000RON din salariu, sau poate e prea mult atunci un 500RON si adaugati la un anume buget.Ca politicieni sunt singurii care au salarii europene si-si permit preturile din ziua de astazi, macar de ati trai din atat, dar oricine stie ca orice om ajuns o data in politica uita de cei care l-au pus acolo si incepe sa-si faca propria lui viata buna.Sa nu-mi spuneti va rog, ca sunt paranoic , doar ca ma deprima faptul cand vad ca totul se duce de rapa in tara asta , dar bine ca se maresc salariile si pensiile politicienilor.Apropo v-ati gandit mult cand ati marit varsta de pensionare?Probabil ca nu , ca probabil va imaginati ca inca o sa mai primiti salariu barosan si la varsta de 70 de ani , pe cand altii ori au murit de atata munca sau sunt prea bolnavi pentru a se mai bucura de viata de dupa munca.


De fapt am scris pe blog-ul Doamnei Andronescu aceste lucruri insa vroiam sa le cunoasteti si voi.Apropo m-a scarbit superficialitatea de pe acel blog si ce frumos te poate minti un politician.

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

Comentezi..?